PLATYNOWA NAGRODA – Innowacja w obszarze ładu korporacyjnego [G]

Credit Agricole: za innowacyjne podejście do tworzenia nowych zielonych produktów bankowych w celu zapobiegania greenwashingowi.

Zwycięska innowacja to podejście do tworzenia nowych zielonych produktów bankowych w celu zapobiegania greenwashingowi. Zakłada współpracę z ekspertami ds. ochrony środowiska i innowacji środowiskowych oraz badanie klientów indywidualnych i formowych pod kątem ich potrzeb i oczekiwań w zakresie ochrony środowiska.

W ramach wskazanych działań bank współpracował przy tworzeniu nowych, innowacyjnych zielonych produktów (klienci indywidualni) i rozwijaniu dotychczasowych zielonych produktów (klienci z sektora rolniczego, MŚP, SOHO) m.in. z ekspertami programu Climate Leadership UNEP/GRID. Głównym celem było zapobieganie greenwashingowi. Bank był też partnerem programu End Plastic Pollution UNEP. Dodatkowo, w ramach tych partnerstw, bank pracował też nad edukacją dotyczącą greenwashingu przede wszystkim dla pracowników. W ramach Zielonego Kredytu dla klienta indywidualnego, bank dostosował część celów, które są uwzględnione w Taksonomii tak, aby kryteria były zgodne z tą regulacją.